8 Mart 2012 Perşembe

Öykündüğümüz Öyküler (7) “Pert”in Musluğu…


“Pert”in Musluğu…

(Veysel Kaygusuz)


Servet abi şu olayı bir daha anlatsana ya, bak arkadaşlar sırf senin muhabbetin için geldiler.

Servet abi ağır ağır doğrulup "Hangi muhabbeti oğlum, hatırlamadım ki?"

Abi hani gitmişsiniz ya. Sizi içeri almamışlar da...

Haaa, pertin musluğu hikâyesi mi?..

Bir yaz günü kafamız hafif çakır; ama hafif. At yarışı oynamışım, koşular gelmiş, dört yüz lira… İyi para o zamanlar.

Dedim, Yaşar içkiler benden, değişik bir mekana gidelim. Diken Üstü diye bir bar var, damsız almıyorlar. Ama tipimize güveniyorum, alırlar diyorum. Gittik almadılar. Fazla güven de iyi değil.

Baktım iki bayan geliyor, bara girecekler, taksiden indiler, yanlarına sokuldum, dedim girelim mi beraber? Durum bu… Dediler tamam girelim. Girişteki zebellalar, olmaz içerde de aynı masada oturacaksınız, dedi. Dedim canıma minnet. Neyse geçtik içeri...

Hatunlarla mesafeliyiz; ne içersinizler, teşekkürler falan. Baktık muhabbet güzelleşiyor. Kızlar lavaboya kalktı, Yaşar'a, muhabbet güzel oğlum, devam edelim mi hatunlar isterse dedim, Yaşar olabilir dedi. Kızlar geldi lavabodan makyajları tazelenmiş, göz ettim bizimkine, biz kalktık bu sefer. Girdik içeri işiyoruz.

İçeri iki kişi girdi biri zom... Pert olmuş. Diğeri Pert’in yüzünü yıkamaya çalışıyor. Pert salmış ama kendini, mümkünü yok kımıldatamıyor arkadaşı yerinden.

Bizim Yaşar karışmasa duramaz. Dedi ki: "Hacı, istersen kafasını musluğun altına sok iyi gelir, çocuk ayıkır."

Lan oğlum sana ne, değil mi? Ayarsız işte. Ben de işediğim yerden değil kafasını, musluğu götüne soksan yine ayıkmaz o, dedim. Kısa süreli bir gerginlik… Zaman durdu.

Yaşar şaşkın, Pert’in arkadaşı dumur… Yaşar, ne yaptın lan, der gibi bakıyor, Pert’in arkadaşında gözlerimiz; Pert olayın farkında değil. Pert’in arkadaşı, “Yahu, ne güzel dedin!” deyip kahkahayı patlatınca lavaboda bir bayram sevinci. Herkes gülüyor, Pert şaşkın. Öyle işte… 

Sonra Yaşar: Servet Allah'ını seversen neyine güvendin de dedin öyle? dedi. Dedim, orta geldi koydum voleyi…

Adamla tanıştık subaymış falan filan. Birer meze gönderdik birbirimize, güzel bir geceydi velhasıl.

Peki, abi hatunlar ne oldu? Orasını boş ver, Yaşar'ın gazına geldik, yaptık bir şeyler…

2 yorum:

  1. Ah Veyselinko ahhh... Öykü diyorum,anlamiyorsun.

    YanıtlaSil
  2. serveti tanıyorum galiba :)

    YanıtlaSil